Review: opbergkastje van Ferm Living


Mag ik jullie aandacht voor dit mooie wandkastje van Ferm Living? Dit stylingobject is 'The Round Dorm' en heeft zijn naam natuurlijk te danken aan de ronde vorm en zijn functie, namelijk het huizen van je állermooiste, kleine spulletjes. 

Zoals je ziet heeft 'Dorm' (ik zal 'm voor het gemak maar even zo noemen), drie kleine plankjes waarop je je favoriete items kunt stallen. 
Omdat ik de aandacht niet wilde afleiden van het mooie materiaal en de uitstraling van het kastje heb ik de aankleding bewust eenvoudig gehouden. Ik zette er daarom een plantje, een foto, één van mijn favoriete horloges en een houten beertje in. Maar de mogelijkheden zijn natuurlijk eindeloos!
Wandkastjes als deze zijn stylingobjecten bij uitstek en lenen zich heel goed om dat ene hoekje net wat meer op te leuken. Hang ze op (zoals Dorm), of zet ze neer: MisterDesign heeft een aantal van dit soort leuke, design opbergkastjes in hun assortiment, waar je jouw pronkstukken vast wel in kwijt kunt. 




Dorm hangt bij mij achter de eettafel en geeft daardoor warmte aan de lange, witte muur. 
Maar ik denk dat het hangkastje in een hal, met daarin bijvoorbeeld je favoriete zonnebril en een lippenstift, naast mooi, ook heel handig van pas zal komen. Misschien dat ik 'm daar dus ook eens ga ophangen. 
In de slaapkamer met style je Dorm met een leuke wekker en een aantal dierbare foto's. Zo creëer je een plek waar je je favoriete spulletjes in één oogopslag kunt bewonderen. 
Of hang Dorm in een baby- of kinderkamer, en zet er bijvoorbeeld kleine speelgoedjes, de eerste schoentjes en fijne zalfjes in. Mogelijkheden genoeg!


Zoals ik al zei is dit kastje een ontwerp van het merk Ferm Living. Een stijlvol, Deens designmerk, met oog voor de kleine details en ambachtelijke manier van vervaardigen van producten. Hun ontwerpen staan bekend om de strakke, maar toch luchtige en vrolijke uitstraling. Ook vind ik het kleurgebruik van dit merk vaak erg mooi.  

Trine Andersen is de oprichtster van Ferm Living. Ze startte in 2005 nadat ze eerst werkzaam was in de modebranche. Ze ontdekte een gat in de markt nadat ze zelf op zoek ging naar de ideale muurdecoratie voor haar eigen huis. Het ontwerp van 'The Round Dorm' kwam ook van haar hand. Maar dat is niet het enige, inmiddels zijn we meer dan 600 ontwerpen verder en heeft ze ook haar assortiment enorm uitgebreid. Dat omvat nu onder andere kussens, behang, wandlampen, muurstickers en een collectie aan kinderartikelen. Voor ieder wat wils!

Dorm is gemaakt van berkenhout en beuken multiplex en voorzien van een leren veter waaraan je 'm ophangt. Ik heb hier een knoop in gemaakt om het opbergkastje wat hoger op te kunnen hangen. Ook wordt er een haak van beukenhout bij geleverd, zodat de manier van bevestigen er ook nog eens mooi uit ziet. 

Kortom: ik ben blij met dit opbergkastje wat ik bij MisterDesign scoorde. Ik denk ook dat ik er veel verschillende accessoires in zal neerzetten. Welke spulletjes zou jij in Dorm willen stallen?

Deze blogpost is tot stand gekomen in samenwerking met MisterDesign. Ik heb hiervoor zelf stylingfoto's gemaakt. Op 'Van het kastje naar de Muur' deel ik mijn passie voor interieur en styling en ben ik altijd eerlijk over mijn bevindingen t.a.v. een merk of product.

Reacties