Review: Tip tafellamp van Muuto


Mocht je mijn vorige blogpost over mijn favoriete Muuto lampen hebben gelezen, dan heb je misschien ook gezien dat ik daarin een tipje van de sluier gaf met betrekking tot dit mooie, nieuwe ontwerp van het Deense merk: de Muuto Tip tafellamp

Voor mijn blog mocht ik deze lamp reviewen en een plekje geven in ons huis (lucky me!). De lamp heeft een weekje beneden gestaan, maar nu heeft Tip zijn definitieve plek in onze vernieuwde werkkamer gekregen. Daar laat ik je in deze blog graag meer van zien! 





 

Naast dat ik eigenlijk gelijk gecharmeerd was van het mooie ontwerp van deze lamp, viel ik in eerste instantie ook voor de bijzondere kleur ervan. De Tip tafellamp die ik koos is uitgevoerd in het koperbruin. Deze kleur verandert gedurende de dag continu van tint. Erg mooi om te zien!

Dit soort aardetinten zie je de laatste tijd trouwens wel vaker in het interieurbeeld naar voren komen. Met zijn nieuwste collectie voor 2017/2018 speelt Muuto hier dan ook feilloos op in. 
Aardetinten, zoals die van deze tafellamp, zijn mooi te combineren met roodtinten en natuurlijke materialen. Dat is ook precies wat ik heb proberen te doen in de styling van onze nieuwe werkkamer. Ik koos voor roestrood en bordeauxrood om het speelse effect van het nieuwe bureau te versterken. Verschillende mooie opbergers en bureauaccessoires maken het geheel tot een fijne werkplek.





De Tip tafellamp is een ontwerp van Jens Fager. Hij heeft zijn ontwerp teruggebracht naar de essentie: een lamp moet niet alleen functioneel zijn, maar ook met aandacht voor detail zijn vormgegeven. Daar is dit ontwerp, wat mij betreft, zeker in geslaagd.
Hoewel de lamp simplistisch oogt en niet wendbaar lijkt te zijn, is het tegendeel waar. Door de 'arm' aan de bovenkant is de lamp eenvoudig te verstellen, bovendien is het ook mogelijk om het kapje te bewegen.
De Tip lamp geeft helder licht. Is het licht je net iets te fel? Druk dan een tweede keer iets langer op de knop en je kunt het licht in de gewenste sterkte dimmen (en eerlijk gezegd: mijn vriend moest mij dit trucje wel eerst leren, maar nu ik het eenmaal weet..).
Tip heeft een vrij lang snoer, die in dezelfde kleur is uitgevoerd als de rest van de lamp. Mocht deze kleur bij jou nou niet helemaal in smaak vallen, dan is de lamp ook nog in het olijfgroen, wit of zwart verkrijgbaar.



Ik vind dat de tafellamp hier goed tot zijn recht komt. Mocht je je dus afvragen waar deze blogs geschreven worden, dan weet je het nu. En in dit geval schrijf ik het dus bij het mooie lamplicht van de Muuto Tip tafellamp. Ik zit hier nog wel even ;).

Wat vind jij van onze vernieuwde werkplek?




Deze blogpost is tot stand gekomen in samenwerking met MisterDesign. Ik heb hiervoor zelf stylingfoto's gemaakt. Op 'Van het kastje naar de Muur' deel ik mijn passie voor interieur en styling en ben ik altijd eerlijk over mijn bevindingen t.a.v. een merk en/of product.

Reacties